Centralne smarowanie Vogel
Firma Willy Vogel AG jest obecna na rynku systemów smarowania na całym świecie, poparta silnymi możliwościami inżynieryjnymi i rozległą wiedzą na temat dostosowywania systemów automatycznego smarowania do potrzeb klienta. Jest zatem strategicznym uzupełnieniem SKF, która posiada już zaawansowaną wiedzę w zakresie inżynierii smarowania, trybologii, smarów i usług analitycznych.
Vogel otwiera przed grupą SKF szereg nowych możliwości, a także wzmacnia dotychczasową ofertę produktową dla klientów. Daje to firmie SKF możliwość stworzenia centrum doskonałości w systemach smarowania i dalszego rozwijania wiedzy, która będzie miała wpływ na interakcję między smarowaniem a operacjami łożyskowymi.
Vogel jest światowym liderem w scentralizowanej technologii smarowania maszyn i systemów oraz pojazdów użytkowych i szynowych. Ponadto firma produkuje również specjalistyczne i innowacyjne pompy do cieczy dla szerokiej gamy zastosowań przemysłowych i inżynieryjnych za pośrednictwem swojego działu Spandau Pumps. Jednak ponad 90% jej działalności dotyczy bezpośrednio smarowania pojazdów i zastosowań przemysłowych.
Siedziba firmy Vogel znajduje się w Berlinie, gdzie firma posiada również zakłady produkcyjne. Ponadto produkcja odbywa się również w Hockenheim w Niemczech oraz w filiach w Stanach Zjednoczonych, Japonii i Francji. Obecnie firma posiada osiem filii, ponad 900 pracowników i około 30 partnerów marketingowych na całym świecie.
Układy centralnego smarowania to koncepcja, która ma proste założenie: każdy połączony punkt w maszynie lub pojeździe otrzymuje optymalną ilość smaru – automatycznie i tak często, jak to konieczne. Każde łożysko jest utrzymywane w optymalnym stanie smarowania. Korzyści z tego to mniejsze zużycie i minimalne zużycie smaru, co z kolei zapewnia większą wydajność. Zużycie smaru w niektórych zastosowaniach można zmniejszyć nawet o 50% w porównaniu z konwencjonalnym (ręcznym) smarowaniem. Centralne smarowanie służy do podawania środka smarnego z automatycznej pompy centralnego smarowania do miejsc w maszynach, w których tarcie jest problemem, a także do rozpraszania części ciepła związanego z tarciem za pomocą środka smarnego. Niskie wymagania konserwacyjne to także cecha automatycznych systemów smarowania opracowanych przez Vogel.