Centralne smarowanie Beka Max
Asortyment produktów BEKA MAX został opracowany dla wszystkich aplikacji mobilnych. Wszystkie produkty z tej gamy są zaprojektowane z trwałością wymaganą do pracy w trudnych warunkach występujących w samochodach ciężarowych, maszynach rolniczych, budowlanych, zagęszczarkach odpadów, przenośnikach, dźwigach samojezdnych oraz ruchomych podłogach. Progresywne układy smarowania są przeznaczone przede wszystkim do dostarczania standardowych smarów o gęstości do 2 wg. klasyfikacji NLGI.
W pompie BEKA-MAX PICO zastosowano kombinację systemu progresywnego i wieloliniowego – najbardziej ekonomicznego rozwiązania dla nowoczesnych pojazdów użytkowych. Asortyment BEKA MAX obejmuje pompę smaru EP-1, która stanowi serce centralnego smarowania do maszyn budowlanych. Gama produktów Hammax to kompaktowy system smarowania młota, chwytaka i pazurów. Dostępne dla maszyn rolniczych układy centralnego smarowania są układami kompaktowymi, z napędem hydraulicznym, przeznaczonymi do smarowania olejowego łańcuchów.
Beka oferuje pełną gamę systemów centralnego smarowania od statku do brzegu. W tym wszystkie maszyny po stronie doku i wyposażenia pokładowego. Od pokładowych dźwigów i wciągarek, po holowniki portowe, ładowarki teleskopowe i ładowarki kołowe, oferujemy kompletny pakiet urządzeń smarowniczych. W trudnych warunkach pracy, w słonej wodzie, proponujemy rozdzielacze progresywne, dozowniki oleju wykonane ze stali nierdzewnej lub kwasoodpornej.
W automatycznych układach centralnego smarowania zadanie operatora ogranicza się do uzupełnienia zbiornika smaru i okazjonalnej kontroli przewodów, łączących pompy smaru i oleju z punktami smarowania. Ponadto do konserwacji i napraw potrzeba mniej siły roboczej, a koszty serwisowania są niższe. Centralne smarowanie zapewnia wyższą wydajność dzięki skróconym przestojom, bardziej niezawodnej pracy i niższym kosztom.
Centralne smarowanie ma również szerokie zastosowanie w zakładach przemysłowych i przy smarowaniu w pojazdach użytkowych. Obecnie około jedna czwarta W przypadku pojazdów, centralne smarowanie jest stosowane zarówno w pojazdach drogowych, jak i terenowych, takich jak pojazdy użytkowe, ciągniki, przyczepy, ciężarówki wszystkich typów, autobusy, maszyny budowlane, maszyny rolnicze, pociągi, tramwaje i inne pojazdy kierowane.