Centralne smarowanie w maszynach samojezdnych
Dla branży budowlanej Jutech (będąca marką firmy Gacol Damian Jastrzębski) oferuje wiele rozwiązań: w rzeczywistości nasze układy centralnego smarowania stosowane do smarowania pojazdów przemysłowych gwarantują ich trwałość i brak przestojów.
Opracowaliśmy systemy smarowania, które są obecnie instalowane przez wiodących producentów. Obejmują one zarówno proste, ręczne systemy smarowania z blokiem smarowniczym, rozdzielaczem progresywnym, jak i w pełni automatyczne systemy smarowania, które smarują węzły tarcia, takie sworznie ramion, wysięgników, podpory wału, mosty czy siłowniki skrętku. Systemy centralnego smarowania Lincoln, SKF, ILC, Graco, Woerner, Groeneveld, Vogel stosowane w tych sektorach są głównie oparte o pompę smaru i rozdzielacze progresywne, które stopniowo dozują we właściwe miejsca odpowiednią ilość smaru. Oprócz smarowania współpracujących powierzchni smar zapobiega przedostawaniu się kurzu i brudu do łożysk, gwarantując tym samym dłuższą ich żywotność i sprawność pojazdu. Praktycznie wszystkie punkty smarne mogą być objęte układem centralnego smarowania, nawet te najmniej osiągalne. Opcjonalnie system może być wyposażony w czujnik przepływu smaru, który przekazuje informację o właściwej pracy do pompy.
Podstawowe zalety montażu układu smarowania to:
- zwiększona produktywność dzięki zwiększeniu żywotności urządzenia i krótszym nieplanowanym przestojom
- niższe koszty operacyjne, mniejsze zużycie energii (mniejsze tarcie), mniej części zamiennych i mniej konserwacji
- mniejsze zużycie, regularne i automatyczne, precyzyjne i kontrolowane dozowanie smaru w krótkich odstępach czasu
- eliminacja ryzyka, że niektóre punkty są nadmiernie nasmarowane, a inne pomijane przy ręcznym przesmarowaniu
- zwiększone bezpieczeństwo, gdyż operator nie musi znajdować się w pobliżu obszarów trudno dostępnych lub niebezpiecznych